29 April 2018

PPA1M Bandar Akademi YPJ

Tarikh 23.05 aku terima emel memaklumkan permohonan rumah PPA1M telah diluluskan dan aku ditawarkan sebuah rumah teres 2 tingkat di bandar Akademi YPJ kota Tinggi berharga lebih kurang RM260k... Alhamdulillah doa aku di tanah suci telah terjawab. Lagi pun dah nak hampir pencen aku masih lagi tidak menggunakan pinjaman perumahan kerajaan atau nama sekarangnya Lembaga Pinjaman Perumahan Sektor Awam (LPPSA). So sudah tibalah masa dan ketikanya aku menggunakan kemudahan yang ada.

Pada 28.05 hari sabtu aku dan suami pergi ke lokasi berkenaan untuk melihat kawasan dan rumah contoh. Memang tiada sebarang sign board berkenaan projek perumahan tersebut. Kami juga telah mencuba mengesan di Google Maps tapi tidak berjaya. Setelah berpusing2 dan tersesat sehingga ke bandar Kulai dan bertanyakan ramai orang akhirnya kami menjumpai lokasi projek perumahan tersebut. Lokasinya betul2 berdekatan dengan Kolej YPJ Kulai...


















No comments: