2 June 2013

Aduan MBMB

Lori dan Jamban

Walaupun aku bukan rakyat Melaka, tapi sebagai penduduk yang bermastautin di Melaka, banyak juga pengalaman aku dengan Pihak Berkuasa Tempatan Melaka (MBMB) ni. Antaranya aduan tentang lori masuk taman perumahan pernah tersiar di utusan malaysia klik sini untuk bacaan. Aduan masalah jiran yang mengubahsuai jamban tanpa Pelan kelulusan  sehingga menyebabkan rumah aku rosak juga melibatkan MBMB dan masih belum selesai hingga sekarang. 

Dari pengamatan aku, walaupun Melaka ni dah terkenal di mata dunia, negeri Maju dan negeri UNESCO bagai tapi tahap perkhidmatan PBTnya  masih ditahap yang lemah... Bila ada aduan jarang nak siasat, lambat bertindak dan tak keterlaluan kalau aku katakan mereka ni macam pahat dengan tukul sekali ketuk, sekali berbunyi disamping karenah birokrasi yang melampau...

Harap KM Melaka yang baru ni dapat revise semua aduan kepada MBMB yang masih belum selesai... dan harap sangat Datuk KM semak semula fail aduan saya yang dah terlalu lama disimpan tanpa peyelesaian dan kesudahan.




No comments: